A jövőben játszódó tudományos fantasztikus játékok közül szinte mindegyik hatalmas, túlzsúfolt metropoliszokat, high-tech technológiát és mindenféle utópiákat/disztópiákat álmodnak a monitorra. Pedig, ha a mai civilizációnkat nézzük, akkor egy nem túl rózsás jövőkép rajzolódik ki előttünk: csak idő kérdése, és vagy leatombombázzuk magunkat a kőkorszakba, vagy pediglen más igen agyafúrt módszerrel irtódik ki az emberi faj 99,99 %-a (a legvalószínűbb forgatókönyv a fosszilis javak kifogyása miatti háború/éhenhalás). A többszörös díjnyertes Atomwork a Lantern Interactive-al karöltve egy ilyen vidám jövőképet tár elénk a jövő év elején érkező The Realmben.
A kaland valamikor az igen távoli jövőben játszódik, mikor is az emberi civilizációnak már szinte írmagja sem maradt, a Föld planétát pedig visszahódította a jó öreg természetanya (erről a témáról amúgy létezik egy zseniális áldokumentumfilm, az Élet az emberek után). Természetesen a homo sapiens nem törölhető el teljesen a földszínéről: egy pár ezer főt számláló kis közösség azért életben maradt. Az emberek tanultak a múlt hibáiból, így egy igen természetbarát, a növény- és állatvilággal harmóniában élő kis kommuna jött létre, mely teljes mértékben elutasítja a technika bármilyen formáját, az ebben a világban való boldogulást inkább némi mágia segítségével valósítja meg. Történt aztán, hogy a falut egy rejtélyes betegség támadta meg, melyet a varázslat világába mély betekintést nyert gyógyítók sem tudtak kikúrálni, és a teljes lakosság élete veszélybe került. Egy legény (mármint leány) van csak talpon a gáton, aki veszi a bátorságot, hogy elhagyva otthonát, felkerekedjen világot látni és megkeresse a betegség gyógymódját.
Sarina (merthogy így nevezik e bátor leányt) útközben belefut a hatalmas kőóriásba, Toru-ba, aki kissé ijesztő és vad kinézete ellenére egy igazán nemes és barátságos kreatúra. A kissé szokatlan páros pedig immáron együtt indul megkeresni a gyógyszerként hasznosítható különleges gyógyvirágot. Útjuk során eljutnak egy rég óta elfelejtett ősi városba, mely csak elsőre tűnik kihaltnak: jelenlétükkel felébresztenek pár roppant barátságtalan lényt, a „Lámpafejűeket”, akik halált okozó tekintetükkel támadnak mindenkire, aki megmeri zavarni álmukat.
Amint látható, egy merőben nem mindennapi kalandjáték készül a brit Atomhawknál. A kissé magyaros nevű Tom Szirtes (ő többek között a zseniális The Thing horror-játékon is dolgozott) vezetésével készülő Realm egy történetközpontú, kézzel rajzolt point and click lesz, melynek készítése során kiemelt fontosságot élvez az art design. Ahogyan a gyönyörű screenshotokból is láthatjuk, igen sajátos atmoszférát sikerült megteremteni, melynek középpontjában „a nyugati művészet találkozása a keleti szívvel” áll. A bejárható helyszínek a mai Anglia észak-keleti részéről lettek mintázva, természetesen megálmodva, hogyan is néznének ki több ezer évnyi természeturalom után, mindez pedig nem hiába látszik úgy, mintha a Vándorló palotából, vagy a Chiriroból szalasztották volna: a grafika kinézetére leginkább Mijazaki Hajaó művei hatottak inspirálóan.
Manapság természetesen nincsen adventure fejlesztés kalapozás nélkül, így a britek is bepróbálkoznak a Kickstarterrel: május 22-ig 195,000 font sterlinget szeretnének összeharácsolni. Egy hatalmas piros pont nekik, hogy ha netalántán nem jönne össze az összeg, akkor is tervezik a játék megjelentetését valamilyen formában, ennek ellenére szépen nyissa ki a pénztárcáját mindenki, aki csak teheti, érdemes!