Tudományos Fantasztikum

Címkefelhő

2017 (1) 3 koponya (1) 50 árnyalat (1) Accounting (1) adventuregames.hu (1) Alex Garland (1) Alien (1) Android (1) Annihilation (1) Apes (1) aquaman (1) Area 51 (1) Arrow (1) Atlantis (1) Audi (1) batman (1) bdsm (1) Bellum Atlantis (1) Bioshock (1) blade runner (1) Blade Runner 2049 (1) Bound (1) Cartman (1) Castlevania (1) CGI (1) Christopher Reeve (1) Crisis (1) Cristopher Nolan (1) crossover (1) CW (1) Cyberpunk (1) cyberpunk (1) Cyrsis (1) Daft Punk (1) dance (1) Daybreak (1) DC (1) Deadalic (1) Death Stranding (1) Deponia (1) Désiré (1) Disney (1) dráma (1) dreams (1) EA (1) Earth-X (1) echolokáció (1) edge of tomorrow (1) Edith Finch (1) Egyiptom (1) egzotikus sziget (1) Elysium (1) erotika (1) Expedício (1) Fallen Order (1) Fallout (1) Far Cry (1) fekete-fehér (1) fenimore fillmore (1) Fénymotor (1) Final Fantasy (2) Final Fantasy 15 (2) Final Fantasy XV (2) Finding Paradise (1) flash (1) Flash (1) Flex (1) FPS (2) Fractured but Whole (1) Game Awards (1) Game Pass (1) Godzilla (1) Goobo (1) Guillermo del Toro (1) Harrison Ford (1) Hellboy (1) Hétköznapi Vámpírok (1) Hideo Kojima (2) holnap határa (1) horror (2) humor (1) igazság ligája (1) iPhone (1) James Dashner (1) Jedi (1) Jeff Bridges (1) Jeff VanderMeer (1) Jodie Foster (1) jubileum (1) justice league (1) kalandjáték (2) karácsony (1) Kate Walker (1) képregény (1) Kevin Spacey (1) kiberpunk (1) Kingsglaive (1) Kojima (1) KOTOR (1) last frontier (1) Legends (1) Lemony Snicket (1) Leslie L. Lawrence (1) Lucasarts (1) Luna (1) Majmok bolyhója (1) Marvel (2) Matt Damon (1) Men of Steel (1) Metal Gear Solid (3) Metro (1) Metro 2033 (1) MGS (1) Microids (1) Mijazaki Hajao (1) Moszkva (1) MoziJegyző (1) narratíva (1) Natalie Portman (1) Netflix (3) Neuromancer (1) New Kid (1) New Vegas (1) nextgen (1) Nyx (1) Obsidian (1) Olivia Wilde (1) Oscar Isaac (1) Outer Worlds (1) ouya (1) Pac man (1) Pc (1) Perception (1) Philip K. Dick (1) Planet (1) Playstation 3 (1) poind and click (1) point and click (1) posztapokaliptikus (1) Ps4 (3) ps4 (1) Psycho Mantis (2) PS Plus (1) Ps Plus (1) QTE (1) Ragnarök (1) rák (1) RAM (1) Ready Player One (1) remaster (1) Resistance (1) Riddick (1) Róma (1) RPG (2) RPG maker (1) Ryan Gosling (1) S-RPG (1) Santa Monica (1) sci-fi (2) Season 2 (1) Series Of Unfortunate Events (1) sétaszimulátor (1) Sierra (1) Skynet (1) Solid Snake (3) Sony (1) South Park (1) Square (1) Square-Enix (1) Stargate (1) star wars (1) Star Wars (1) Station (1) Steam (1) Supergirl (1) Superman (1) superman (1) Superman Returns (1) Super Mario (1) Switch (1) Syberia 3 (1) Szárnyas Fejvadász (1) szuperhősök (1) T.R. Salty (1) tablet (1) tacoma (1) telltale (1) természetfeletti (1) Terminator (1) Terminator 2 (1) TGA (1) The Ralm (1) Thor (1) Time (1) Tomb Raider (1) To the Moon (1) TPS (1) Tron (1) Tron Legacy (1) Twilight (1) Ubisoft (1) UFO (1) Unchartedű (1) Unreal 4 (1) Űrgammák (1) Útvesztő (1) vámpírok (1) Vándorló Palota (1) Venom (1) videojáték (1) világvége (1) Waititi (1) Witchfire (1) wonder woman (1) X-men (1) X360 (1) Xbox One X (1) Zack Snyder (1) Zorro (1) Címkefelhő

Kövess minket a Facebookon

Társoldalak

Kate Walker újra próbálja

2017.11.21. 10:56 TrishtanAG

syberia3.jpg

Amikor több évnyi felfűtött várakozás után végre idén tavasszal megjelent Kate Walker legújabb kalandja, erősen lehűtődtek a kedélyek, olyannyira bugos volt szerencsétlen játék. Folyamatos fagyásokkal, brutális gépigénnyel, beragadó kamerakezeléssel, égnek álló arcszőrzettel, és még sok más kisebb-nagyobb problémával kellett megküzdeniük azoknak, akik szerették volna megtudni, mi lett a Syberia fagyos vidékein újabb kalamajkába keveredő ügyvédnő sorsa. A Microids is érezhette, hogy nem szép dolog a régi rajongók idegeire menni, ezért nemrégiben megjelentették a Syberia 3 Complete Journey-t, ami az eddigi összes hibajavítás mellett egy új, Oscarra, az érző automatára fókuszáló történettel rendelkező rövidke DLC-t is tartalmaz. Nézzük, érdemes-e beszerezni ezt az új kiadást.

8-4.png

Kate Walker, az eredetileg New Yorkból indult ügyvédbojtár, miután sikeresen megtalálta a mamutokat az élete alkonyán lévő Hansszal (figyelem, ez egy 13 éves spoiler!), nagy hófúvásba keveredett hazafelé menet, és az embertelen hidegtől be is csicsikált szépen. Életét az éppen arra járó youkol törzs sámánja volt csak képes megmenteni jó egyhónapos kitartó sámánkodással. A fiatal amerikai lány végül a Valsembor városa mellett található klinikára került a legkevésbé sem barátságos Olga Efimova doktornő felügyelete alá. Kate itt találkozik a törzs szellemi vezetőjével, Kurttel, aki elvesztette az egyik lábát a hatóságokkal történő csetepaté során, és most kénytelen lenyugtatózva megvárni, míg a helyi ezermester készít neki automatizált protézist a helyére. Hamar kiderül, hogy Olga doktornő nem szeretné, hogy a törzs tovább folytassa a vándorló életmódját, ezért mindent megtesz, hogy Kurtöt minél tovább benntarthassa a klinikáján. Hasonló sorsot szán Miss Walkernek is, akit megpróbál szellemileg beszámíthatatlannak besorolni, ugyanis a hölgyeményre fáj a foga egy helyi katonai vezetőnek és a tengeren túlról érkező magabiztos magánnyomozónak is, így nem lenne kívánatos a doktornő számára, ha Kate elcsatangolna.

Bár úgy is el fog csatangolni, méghozzá a mi irányításunkban. 13 év marhára nagy idő. Teljesen megértem azokat a Syberia rajongókat, akik mindent eldobva rohantak beszerezni kedvencük igen hosszú idő múltán érkező folytatását (hogy aztán elszörnyedjenek annak minőségén, de erről majd később). Bevallom, egy darabig én is nagyon élveztem, hogy újból a kezeim közé kaparinthatom Kate Walker sorsának az irányítását. Viszonylag kellemes érzés volt a tipikus Benoil Sokal-os világban kalandozni, tök egyszerű fejtörőket megoldani és továbbgörgetni az alapvetően kissé egysíkúra sikeredett sztorit. Kár, hogy mindez röpke 10 évet késett. Játékmenet szempontból a Syberia 3 szörnyen konzervatív. Ma, a Telltale-játékok, vagy a Daedalic időnként kísérletező point and clickjei mellett kapunk egy olyan kalandot, amiben semmi újító szándék nincsen. Az egész játék során körbe-körbe rohangálunk az aktuálisan elérhető pár helyszínen (amik egy idő után már értelmetlenül nagyra és üresre híznak), tárgyakra vadászunk, beszélünk pár mondatot az erre a célra kijelölt NPC-kkel, és elakadunk.

a43b749d-b722-46ee-bb21-691b933fd31d.jpg

A sorozatra jellemző módon rettentően sokszor fogunk elakadni. Nem mintha alapvetően nehéz lenne a játék. A fejtörők egy kis hányada megpróbálja a klasszikus időszakot megidézni, és már-már idegesítően logikátlan a megoldásuk (a kedvencem volt a hajómodelles feladat; aki azt bármilyen segítség nélkül megcsinálja, az ügyes matekból és jó a megfigyelőképessége), a nagyobb hányaduk meg szinte fejtörőnek se nevezhető. Szimplán abból állnak, hogy mindenféle kallantyút, fogantyút, meg tekerentyűt kell meghatározott sorrendben birizgálnunk. Az elakadás inkább abból a tényből adódik, hogy sokszor olyan érzés szerencsétlen játékkal játszani, mintha a fogunkat húznák.

Ezzel pedig elértünk a technikai gondokhoz. Elsősorban meg kell említeni, hogy mind a tavaszi, mind a mostani, javított kiadás rengeteg major és minor programhibával is rendelkezik. Talán a nagyobbak közé tartozik az optimalizáltság teljes hiánya. Könnyű lenne ráfogni a leeső FPS-t a Unity engine-re, de az, hogy egy 6 Gb-os 1060-as videokártyán a kihasználtság szintje folyamatosan 20% és 100% százalék között ugráljon, az már a programozók hozzá nem értésének köszönhető (még jó, hogy nem egy 80 órás RPG-ről van szó, hosszútávon ugyanis tuti kinyírná szegény kártyát a hőingadozás). Talán elnézném ezt, ha a grafika mondjuk egy Witcher 3 szintjén mozogna, de nem mozog. Ha gonosz lennék, azt mondanám, hogy alig néz ki jobban, mint a Still Life 2008-ban megjelent, szintén 3D-s grafikával operáló folytatása, amit sokan a rusnya kinézete miatt mellőztek, pedig majdnem olyan jó élményt nyújt, mint az elődje. Szomorú, hogy egy Syberia-nál nem csak elavult, hanem erősen ronda látványvilágról vagyok kénytelen írni (főleg a maga idejében elképesztően gyönyörű hátterekkel rendelkező második rész után).

syberia_3_5.jpg

Bár a patchek tényleg kigyomlálták az olyan problémákat, mint a kamera megkergülése, vagy Obo kapitány furán álló szakálla, sajnos maradt néhány, eléggé idegesítő gond így is.  Például többször előfordult, hogy Kate megakadt egy láthatatlan falban, vagy nem akart le/felmenni egy lépcsőn, de a legmókásabb, amikor simán arrébb tolta a gyanútlanul álldogáló embereket (azt már meg se akartam említeni, hogy nagyon ügyes volt, aki lerakta az ellentétes kameranézetet a lépcsőfordulókban, a Final Fantasy 8 óta nem fordultam ennyiszer vissza akaratlanul). Vicces hiba, hogy ha gamepadot használunk (ami egyébként meglepően jól illik a játékhoz, kissé szerepjátékos hangulata lesz tőle), akkor néha elfelejti a program ezt a tényt, és egyes logikai feladványoknál csak az egérre hajlandó reagálni (ez főleg akkor dühítő, ha mondjuk Tv-re kirakva kalandozunk és mászhatunk át a fél szobán a rágcsálót meglökni).

syberia_3_screenshot_20170524191949_1_original.jpg

Nagyobb hiba, hogy egyes átvezetők után a játék elfelejt folytatódni és nem reagál semmire (a polgármesterrel való beszélgetés után csinálja ezt először). Ha ilyenkor szerencsénk van, akkor eljutunk az automatikus mentésig (amit egyénként eredetileg nem nagyon kedveltem, de pár óra után azért meg lehet szokni) és a programot újraindítva szépen folytathatjuk a mókát. Ha nincsen szerencsénk, akkor jön ám az igazi szívás. Ugyanis nincs mit tenni azonkívül, hogy újrakezdve az egészet, abban reménykedünk, hogy megint eljutva a hírhedt részhez nem fog kifagyni a játék. Nálam Baranourba érve adta meg magát a rendszer; Kate és barátai szomorúan bámulják a radioaktív partokat, mi meg nyomhatunk bármit, nem történik semmi. A menü helyett csak a pause képernyő jön be (ami szintén megérne egy misét, mert alapvetően nem működik: kiírja a „pause” szót, de halál nyugodtan megy tovább a jelenet, amit megállítani szeretnénk vele). A jelenség miatt majdnem megtanultam gyorsan pár francia jelzőt, hogy megfelelően tudjam elküldeni egy mailben a Microids tesztelésért felelős munkatársait melegebb éghajlatra. Azt hiszem, elférne még pár patch.

Hogy ne csak mindig kritizáljak, a zenei szekció valami teljesen zseniálisra sikeredett. Inon Zur, aki már a Syberia 2 fülbemászó dallamait is szerezte, most is kitett magáért. Nagyon szépen újragondolta a fő témát és több, az előző részekből ismert háttérzenét is egészen hangulatosan újraírt. Öröm volt hallgatni. Önmagában is tökéletesen megállja a helyét az OST. Nem úgy, mint a szinkron (hahh, már megint csak a kritizálás jön :( ), ami nem csak mai szinten nincsen, de jóval elmarad a 15 évvel ezelőtti színvonaltól is. Amellett fogcsikorgatva is, de talán elmennénk, hogy sok szereplőhöz nem illik a kiválasztott hang (arról nem is szólva, hogy majdnem mindegyik szinkron-színészen hallatszik, hogy egyszer felolvasta a szövegét a papírról és már ment is haza, olyan sótlan az előadásmódjuk), de hogy a beszéd és a hozzárendelt szájmozgás az esetek zömében köszönőviszonyban sincs, az 2017-ben nagyon ciki ( szintén az lenne az elmúlt 40-50 évben bármikor máskor is; most képzeljétek el, hogy ha a Frédi és Béniben egy max. 15 éves srác szólaltatná meg Frédit csukott szemmel, háttal állva a képernyőnek).

syberia3_20170423142802.jpg

Hogy megint mondjak valami jót: a Syberia 3, amikor éppen nem akar darabokra esni technikailag és nem rontja el a hangulatot a bénázásaival, akkor igen erős, az elődeihez hasonló atmoszférával van megáldva, ami miatt a vérbeli rajongók talán képesek lehetnek megbocsátani neki a technikai hibákat, a néhol logikátlan sztori mesélést és a 10 évvel ezelőtti szinten lévő grafikai és játékmenetbeli megvalósításokat. Kár, hogy ha a megmaradt bugokat kigyomlálják, akkor sem fogják a Sokal-mester vezetésével nulláról újraépíteni a látványt és újratervezni a játékmenetet, ezért kénytelen vagyok azt mondani, hogy hiába Complete Journey van ráírva, a Syberia 3 most megjelent kiadása ugyanúgy a sorozat leggyengébb része, mint ahogy az eredeti változat volt (amúgy érdekes tény, hogy a legelső epizóddal  is voltak problémák annó, mégis kultstátuszt harcolt ki magának), tényleg csak Kate Walkerbe (meg Oscarba) nagyon szerelmesek szerezzék be, ők jól el lesznek vele (egészen az első fagyásig).

3.png

 

An Automaton with a Plan DLC

Oscarnak az eredeti játék után játszódó kalandja amolyan rövid, alig 40-60 perces epilógusnak tekinthető, és közvetlenül a záróesemények után veszi fel a fonalat, ezért mindenképpen az alapsztori végigjátszása után érdemes nekivágni. Kate Walkernek nyoma vész a Vörös Hold ceremónia után, és Oscarnak jut a feladat, hogy egy youki segítségével felkutassa a lányt, akit a kissé kövérkés magánnyomozó rabolt el a youkol táborból, hogy megpróbálja hazazsuppolni Amerikába egy utolsó utáni lehetőségként. A rövid fejezet nem túl izgalmas és nem túl nehéz, habár annál viccesebb. Oscar ugyanis amolyan visszaemlékezésként meséli el Miss Walkernek, hogyan is mentette meg a nyomozó karmaiból, Kate pedig szereti velős megjegyzésekkel kísérni az elhangzottakat. Érdekes, hogy az optimalizációs gondokon kívül nincsen probléma a DLC-vel. Nincsenek fagyások, Oscar nem akad meg a levegőben (ellenben ő is mindenkit eltol az útjából), és a többi programhiba se bukkan fel benne. Egészen kellemes zárása a Syberia 3-nak.

Mindenféle izgalmas témában olvashattok tőlem az AG-n is.

 

komment

Címkék: adventuregames.hu Syberia 3 Microids Kate Walker

A bejegyzés trackback címe:

https://tudfan.blog.hu/api/trackback/id/tr213341185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása