Tudományos Fantasztikum

Címkefelhő

2017 (1) 3 koponya (1) 50 árnyalat (1) Accounting (1) adventuregames.hu (1) Alex Garland (1) Alien (1) Android (1) Annihilation (1) Apes (1) aquaman (1) Area 51 (1) Arrow (1) Atlantis (1) Audi (1) batman (1) bdsm (1) Bellum Atlantis (1) Bioshock (1) blade runner (1) Blade Runner 2049 (1) Bound (1) Cartman (1) Castlevania (1) CGI (1) Christopher Reeve (1) Crisis (1) Cristopher Nolan (1) crossover (1) CW (1) cyberpunk (1) Cyberpunk (1) Cyrsis (1) Daft Punk (1) dance (1) Daybreak (1) DC (1) Deadalic (1) Death Stranding (1) Deponia (1) Désiré (1) Disney (1) dráma (1) dreams (1) EA (1) Earth-X (1) echolokáció (1) edge of tomorrow (1) Edith Finch (1) Egyiptom (1) egzotikus sziget (1) Elysium (1) erotika (1) Expedício (1) Fallen Order (1) Fallout (1) Far Cry (1) fekete-fehér (1) fenimore fillmore (1) Fénymotor (1) Final Fantasy (2) Final Fantasy 15 (2) Final Fantasy XV (2) Finding Paradise (1) flash (1) Flash (1) Flex (1) FPS (2) Fractured but Whole (1) Game Awards (1) Game Pass (1) Godzilla (1) Goobo (1) Guillermo del Toro (1) Harrison Ford (1) Hellboy (1) Hétköznapi Vámpírok (1) Hideo Kojima (2) holnap határa (1) horror (2) humor (1) igazság ligája (1) iPhone (1) James Dashner (1) Jedi (1) Jeff Bridges (1) Jeff VanderMeer (1) Jodie Foster (1) jubileum (1) justice league (1) kalandjáték (2) karácsony (1) Kate Walker (1) képregény (1) Kevin Spacey (1) kiberpunk (1) Kingsglaive (1) Kojima (1) KOTOR (1) last frontier (1) Legends (1) Lemony Snicket (1) Leslie L. Lawrence (1) Lucasarts (1) Luna (1) Majmok bolyhója (1) Marvel (2) Matt Damon (1) Men of Steel (1) Metal Gear Solid (3) Metro (1) Metro 2033 (1) MGS (1) Microids (1) Mijazaki Hajao (1) Moszkva (1) MoziJegyző (1) narratíva (1) Natalie Portman (1) Netflix (3) Neuromancer (1) New Kid (1) New Vegas (1) nextgen (1) Nyx (1) Obsidian (1) Olivia Wilde (1) Oscar Isaac (1) Outer Worlds (1) ouya (1) Pac man (1) Pc (1) Perception (1) Philip K. Dick (1) Planet (1) Playstation 3 (1) poind and click (1) point and click (1) posztapokaliptikus (1) ps4 (1) Ps4 (3) Psycho Mantis (2) Ps Plus (1) PS Plus (1) QTE (1) Ragnarök (1) rák (1) RAM (1) Ready Player One (1) remaster (1) Resistance (1) Riddick (1) Róma (1) RPG (2) RPG maker (1) Ryan Gosling (1) S-RPG (1) Santa Monica (1) sci-fi (2) Season 2 (1) Series Of Unfortunate Events (1) sétaszimulátor (1) Sierra (1) Skynet (1) Solid Snake (3) Sony (1) South Park (1) Square (1) Square-Enix (1) Stargate (1) Star Wars (1) star wars (1) Station (1) Steam (1) Supergirl (1) Superman (1) superman (1) Superman Returns (1) Super Mario (1) Switch (1) Syberia 3 (1) Szárnyas Fejvadász (1) szuperhősök (1) T.R. Salty (1) tablet (1) tacoma (1) telltale (1) természetfeletti (1) Terminator (1) Terminator 2 (1) TGA (1) The Ralm (1) Thor (1) Time (1) Tomb Raider (1) To the Moon (1) TPS (1) Tron (1) Tron Legacy (1) Twilight (1) Ubisoft (1) UFO (1) Unchartedű (1) Unreal 4 (1) Űrgammák (1) Útvesztő (1) vámpírok (1) Vándorló Palota (1) Venom (1) videojáték (1) világvége (1) Waititi (1) Witchfire (1) wonder woman (1) X-men (1) X360 (1) Xbox One X (1) Zack Snyder (1) Zorro (1) Címkefelhő

Kövess minket a Facebookon

Társoldalak

Fénybuzogánnyal a Birodalom ellen

2019.11.27. 20:30 TrishtanAG

 fallenorder_logo.jpg

A Csillagok Háborújának talán nem is az a legnagyobb erénye, hogy 9-től 99 évig terjedően mindenki által könnyedén befogadható mesét ad elő a jó és a rossz örök harcáról, hanem generációkon keresztül sikerült elérnie, hogy Pistikék fejbe vágják Józsikákat a fénykardnak kinevezett faágukkal a játszótéren, miközben erőteljes dzsümm-dzsümm hangot adnak ki a dologhoz. Szerencsére évtizedek óta adott a lehetőség, hogy a monitorok előtt élhessék ki vágyaikat a magukat padavanoknak képzelő vérpistikék, bár az utóbbi tizenegynéhány évben azért eléggé megcsappant az erre a célra alkalmas videojátékok száma. Az éveken át tartó szerencsétlenkedés és kukázott projektek után végre egy viszonylag kellemesnek mondható, sztoriorientált produktumban csaphatunk szét a birodalmi rohamosztagosok között, köszönhetően a Titanfall-sorozatot elkövető Respawn által fejlesztett Jedi - Fallen Ordernek.

jedi-fallen-order-atst_v11_378974.jpg

A történet öt évvel a hírhedt 66-os parancs és a Sith-ek bosszúja után játszódik. A jedik kiirtására irányuló hadjárat elől menekülve a fiatal tanonc, Cal Kestis (a zseniális Cameron Monaghan által elég közepesen megszemélyesítve) a Középső Peremen található planétán, a Bacca-n húzza meg magát, ahol a Klónok háborúja után maradt hajóroncsokat beleznek ki a munkások használható ketyerék után kutatva. Egy baleset során a fiatalember kénytelen a saját és egy barátja életét is megmenteni az Erő segítésével, aminek szemtanúja lesz egy birodalmi megfigyelő droid, ami gyorsan riadóztatja a renegát jedikre vadászó Inkvizítorokat, akik közül ketten fénysebességgel a szeméttelep-bolygóra érkeznek. A pácból egy másik renegát jedi, a magát az Erőtől erőszakkal elszakító Cere Junda (Debra Wilson), és kissé bohókás pilóta-társa, a latero fajba tartozó Greez Dritus (Daniel Roebuck) húzza ki, akik felveszik a hajójukra, Mantisra, és sovány malac vágtában lelépnek a hiperűrön át a dühös ábrázatú, az Erő sötét oldalán tenyésző nem-Sithek elől.

dims.jpg

Ms. Junda elárulja, hogy túlélő jedik után kutat a társával, ugyanis egy idős, időközben eltávozott mester, Eno Cordova (a Csillagkapuból meg halom más sorozatból ismerős Tony Amendola) valahol a széles e galaxisban elrejtett egy holo-kockát, ami információt tartalmaz Erőérzékeny fiatalokról, akikből újra lehetne éleszteni a Jedi Rendet. Plusz, ha már úgyis beutazzák a fél parszeket, feltárhatják egy ősi, nagyhatalmú faj, a Zeffo elhagyatott rom-templomait, melyek mélyén egy Erőben gazdag ereklye bújik meg valahol. Vagy valami ilyesmi. Ki tud odafigyelni ugyanis a sokszorosan újraírt Star Wars lore-be valamennyire belesimulni próbáló történetre, amikor hosszú évek után végre lehetőségünk van fénykardot kezünkbe ragadva lekaszálni a gaz Birodalom katonáit, meg az adott bolygók állatvilágát? Miközben szól a hangszóróból a dzsümm-dzsümm. Még akkor is, ha a Disney gyerekbarát mániája miatt az a fényszablya sokkal inkább egy fényből szőtt furkósbotként szeret viselkedni, mintsem mindent miszlikbe aprító csodafegyverként.

ewshkkzhady8rmuvbp23tx.jpg

A Fallen Order játékmenetét több játékból is sikerült összelopkodniuk, akarom mondani, összeszedegetniük a fejlesztőknek. Az első félórában például az Uncharted-okat megszégyenítő történés-orgiában találjuk magunkat, csak úgy kapkodhatjuk a fejünket a látványos eseményeken. Utána a játék papíron kinyílik, és szabadon járhatunk-kelhetünk a holo-térképünkön bejelölt célállomás felé. Ezek a szakaszok valahol az új Tomb Raiderek és Dark Souls-ok között foglalnak helyet, az utóbbihoz közelebb állva. Érzésem szerint a bebolyongható labirintusok rettenetesen túl lettek bonyolítva. Annak ellenére sikerült oly’ sokszor eltévednem bennük, hogy a térképrendszer egészen kellemesen használható. Többször is előfordult, hogy amikor az aktuális célhoz eljutva visszaindultam a Mantishoz, rendre sikerült fél órákra össze-vissza kóvályognom ahelyett, hogy ráleltem volna a helyes útirányra.

Mindezt pedig az összes olyan bolygó-helyszínen tudtam produkálni, ahol valamilyen feltárható tomb vagy egyéb kacifántos építmény volt található. Ergó szinte mindenhol. Tudom, vén szenilis boomer vagyok így harminc fölött, de a legtöbb netes fórumon erősen szidják a dizájnerek felmenőit, olyannyira átláthatatlan néhol a pályatervezés. Ennél még a Force Unleashed meg a Jedi Outcast is élvezetesebb volt ilyen szempontból annó, ami azért nagy szó. A bolyongás azért kicsit a Tomb Raiderökhez is közel áll, ugyanis néhol látványosan megjelölt sziklaoldalakon kapaszkodhatunk fel, meg direkt erre a célra kifeszített fémköteleken csúszkálhatunk ide-oda a társunknak szegődött cuki kis robot, BD-1 segítségével, a pixelpontosan kicentizett ugrálós és csúszkálós részekről nem is beszélve. Kár, hogy a legtöbb bug ezekhez kapcsolódik: sokszor fogunk anyázva a mélybe zúgni miattuk.

star-wars-jedi-fallen-order-screenshots-2.jpg

A harcrendszer egy Souls-like játékból, a Sekiroból lett kölcsönözve, aminek hála (elviekben) a reflexeinken és taktikai képességeinken múlik, hogy mennyire ügyesen tudjuk az ellenfeleket feldarabolni. Mármint pont feldarabolni nem tudjuk őket. Fénykardunk ugyanis valamilyen középkori kardszerűségre hasonlít a legjobban. Segítségével kivédhetjük a ránk zúduló ütéseket és lövedékeket, és a megfelelően kiválasztott pillanatban lecsaphatunk vele, amit, ha szerencsénk van, az ellenfél nem tud kivédeni és hörögve feldobja a talpát. Nem mondom, elég ötletes a harcrendszer, csak kár, hogy nem illik az általunk használt fegyverhez. A fénykard a Galaxis leghalálosabb eszköze, ami néhány kivételes anyagon kívül (például a híres beskar-fém) mindent képes apró darabkákra szelni, amihez csak hozzáér (néhány állatkát és droidot azért itt is lehetséges kettévágni vele). Erre ebben a játékban annyira halálos, mint valami jobban élezett kard, aminek a csapását szinte minden jöttment képes kivédeni, ha elég ügyes hozzá. Eléggé illúzióromboló.

star-wars-jedi-fallen-order-wallpaper-4.jpg

A harcok során a fénybugylibicskánk mellett az Erőt is bevethetjük a gaz ellen legyőzéséhez. Kapunk egy időlassítási képességet, amit embereken és mindenféle lényeken kívül tárgyakon is használhatunk, ha egy logikai feladvány vagy ügyességi rész azt kívánja. Emellett lökdöshetünk és magunk felé is taszigálhatunk dolgokat. Képességeink egy részét a történetbeli előre haladással kapjuk meg (pl. duplaugrás), egy részét pedig a szűkösen osztogatott skill pontok elköltésével nyithatjuk meg (különféle kardozós kombók). A pontokat amúgy elég sűrűn található meditációs helyeken használhatjuk fel, plusz ezeknél gyógyulhatunk is, ami az ellenfelek újra termelődésével jár. Ami meg már megint egy újabb Souls-like játékelem. Szerencsére a program nehézsége messze van az említett stílusú alkotásoktól, ámbár azért normal fokozat felett előfordulhat a fogak csikorgatása. Ez leginkább azért történik, mert hiába kapunk egy elsőre kellemesnek ígérkező parry-rendszert, ha a program szereti megszegni a saját maga által felállított szabályokat. A védekezés-támadás metódusnak a lényege a ritmusérzék és az ügyesség lenne, mégis sok ellenfél figyelmen kívül hagyja azt, ami miatt néhány bossharcnál egyenesen jobban járunk valamelyik erő-képesség plusz őrült kardcsapkodás kombóval, mint a védekezősdivel.

jedi-fallen-order.jpg

A hadakozáson túl akkor ugyebár a különféle bolygók titkait fedezhetjük fel, amik általában elsőre eléggé összetettnek tűnő, de valójában teljesen egyszerű fejtörőkben merülnek ki (az egyik rom golyóröptetős feladványánál a fejemet fogtam, annyire sikerült túltolniuk az alap mechanikát a végére), elég messze vannak egy Uncharted-os rejtvénytől. Szerencsére minden helyszínen rengeteg eldugott láda és összeszedhető kacat van, így ha valaki nem allergiás arra, hogy fél órákat kering egy HP-csík növelő bogyót keresgélve, az kiélheti Lara Croft-os hajlamait. Bár a meglátogatható bolygók a messzi-messzi Galaxis részét képezik, bármely más random scifiben is szerepelhetnének. Van itt többek között sivatag-bolygó, valamennyire jeges bolygó meg dzsungel-bolygó (amiről kábé csak azért tudjuk, hogy a vukik otthonául szolgáló Kashyyyk az, mert oda van írva). Ez sajnos nem az a játék, aminek minden centiméteréről süvölt a Star Wars hangulat (ahhoz egy KOTOR-ral illik nosztalgiázni), az egy évtizeddel ezelőtti Force Unleashed valahogy jobban oldotta meg ezt, pedig abban is szerepelnek azidáig ismeretlen planéták.

jedi-fallen-order-rder-temple.jpg

A Jedi – Fallen Order grafikai megvalósítása a jó és a kellemes között váltakozik. A főbb szereplők (főleg az ingame átvezető videókban) teljesen profin vannak kidolgozva, simán felismerhetőek bennük a színészek, akikről mintázva lettek. A tájak is szépek, de Unreal 4 ide meg oda, semmi olyan nincs bennük, amitől magasabb szintű lenne a látvány bármelyik modern Tomb Raiderhez képest, egy Uncharted 4-nek meg a talpához sem ér fel. De legalább hozza, amit egy tripla A költségvetésű produktumtól elvárnánk: néhány hínárember vukin kívül nincsen semmi, ami bántaná a szemet (erről jut eszembe: hogy hívják a Kashyyyk-on szolgálatban lévő haderőt? Csubakka-védelemnek). Az átvezetők véprofik, minőségi motion capture-rel rögzítve hadakoznak bennük egymással a nagyfelbontású karaktermodellek. A pályák felépítésében pirospont, hogy időnként elég messzire el lehet látni; kár, hogy azért ez a ritkább, általában valamilyen csőben haladhatunk csak.

bd_kx_droid_clean_3caf0389.jpeg

 Bár a múltkor bemutatott Terminator: Resistance-hoz képest jobban megizzasztja a játék a vasat (Ps4 Pro-n a 30 FPS-ért küszködik néha), PC-n ritkán megy 60 képkocka per másodperc alá a sebesség, annak ellenére, hogy a CPU-t valószínűleg a Denuvo másolásvédelem miatt folyamatosan 100 %-on pörgeti. Ritkán tapasztalhatóak mikro-laggok, amikor nagyobb helyszínváltás történik, de ezt betudom annak, hogy nem SSD-ről futott a program. Bugokból és glitchekből meglepően sok fordul elő, ezek egy része bosszantó (ugye mindenki szeret a padlón áthullva leesni a semmibe?), a többi részük inkább csak vicces (ugye mindenki szereti, amikor az ellenfelek a padlón áthullva leesnek a semmibe?). A megjelenés óta már érkezett is két patch, amik kijavítanak néhány idegesítőbb problémát, így remélhetőleg egy idő után bugmentessé válik a kaland.

A hangok és a zenék a játék talán legminőségibb részei. A szinkron teljesen stúdióminőség, a legkisebb szerepben lévő karakter is filmszerűen adja elő magát. A zenei trackek teljesen új alkotások, ritkán fordulnak elő már ismert dallamok, mégis teljesen jó Star Wars hangulatot teremtenek. Minőségi, élő, nagyzenekaros soundtrack. Jegyezzük meg Gordy Haab és Stephen Barton komponisták nevét, akik közül az előbbi már tizenéve is dolgozott a Lucasartsnak, az utóbbi meg a Respawn házi zeneszerzőjeként már a Titanfallok kellemes zenei anyagán is munkálkodott.

star-wars-jedi-fallen-order_6063545.jpg

 

A végére már csak az a kérdés marad, hogy a Fallen Order jó játék-e, és hogy kinek ajánlatos a beszerzése. Bár több sebből is vérzik, mégis évek óta az első olyan Star Wars program, ami történetorientált, egyszemélyes játékmenetével próbálja megragadni a rajongók figyelmét, és teljes mértékben hiányoznak belőle a lootboxok, így meg talán évek óta az első ilyen, EA által kiadott produktum. Megveszekedett Tomb Raider és egyéb akciójátékok rajongói mindenképpen tehetnek egy próbát vele. Ha valaki csak jedi rajongó, az inkább várja meg a hibák kijavítását meg a második rész bejelentését, mert akkora spoilerrel zárul a végén, mint egy csillagromboló.

 4.png

 

komment

Címkék: Star Wars EA TPS Jedi Tomb Raider Fallen Order Unchartedű

A bejegyzés trackback címe:

https://tudfan.blog.hu/api/trackback/id/tr4415328076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása