Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tudományos Fantasztikum

Kövess minket a Facebookon

Társoldalak

Videojátékokkal a drogmaffia ellen

2016.12.19. 13:37 TrishtanAG

Mágia – drogok – videojátékok.


Ezen három dolog alapesetben eléggé távol esik egymástól, de az utóbbi évek egyik legfontosabb urban fantasy-jének mégis sikerült egy kalap alá hoznia őket.

Szólj hozzá!

Címkék: Super Mario Flex Metal Gear Solid Solid Snake Psycho Mantis

A fekete-fehér 50 árnyalata

2016.09.21. 20:53 TrishtanAG

desirelogo.jpg

A mifelénk nem túl ismert francia programfejlesztő veterán, Sylvain Seccia első kalandjátéka az emberi lélek legsötétebb vágyaiba és perverzióba enged betekintést egy színvak fiatalember életcél keresésének bemutatásán keresztül. A játékban található eléggé vulgáris jelenetek, az erősen átszexualizált és perverz történések miatt csak nagykorú olvasóinknak ajánlható a bemutató olvasása (és mivel az itteni erotika nem egészen egészséges, így nekik sem nagyon), a fiatalkorú kalandorokat megkérnénk, hogy erre távozzanak.

Szólj hozzá!

Címkék: erotika fekete-fehér bdsm 50 árnyalat Désiré

A szem rágógumija ilyen rágós még sosem volt

2016.09.06. 09:27 TrishtanAG

Avagy ilyen egy két órás Audi reklám

2016-08-10_12.png

A Square Soft/Square Enix igen makacs, ha a filmvászon meghódításáról van szó. Kezdődött ugye az egész a 2001-es Within Spirittel, ami hiába volt a korát rengeteg évvel megelőző CG-orgia, a számítógépes grafika szerelmesein kívül nem nagyon lelt értő közönségre, így hiába szerették a kritikusok, hatalmas pénzügyi bukta lett (majdnem Final lett tényleg az a Fantasy, a Sony pénzügyi segítségének köszönhető, hogy máig létezik a franchise, és hogy a kis japán fejlesztőcégből hatalmas kiadó válhatott évekkel később). 2005-ben aztán betámadta a DVD piacot a szintén letaglózó látványt és durván nulla sztorit felvonultató Advent Children, melyből a pár évvel későbbi Complete Editionnel együtt már sok milliót értékesítettek, de valamiért mégis leálltak az ázsiai CG-mágusok a filmkészítéssel, és tehetségüket az egyre kiforrottabb játékbeli átvezetők farigcsálásában élték ki. Ezidáig. Ugyanis a novemberben érkező, 10 (!) éve készülő Final fantasy XV-höz kiadtak egy animet és egy egészestés, számítógép generálta rajzfilmet is (elvégre valahogy vissza kell termelni a többszörösen újrakezdett projekt árát). Ezen írásban ez utóbbit elemeznénk egy kicsit, mert a sok hibája ellenére meglehetősen szórakoztató (plusz már megint majd' lemászik a képernyőről a grafikája), és egy halom tehetséges magyar művész is dolgozott rajta.

Szólj hozzá!

Címkék: Sony Audi CGI Luna Final Fantasy Square-Enix Square Final Fantasy XV Final Fantasy 15 Kingsglaive Nyx

Harc a holnapért

2014.05.28. 18:09 TrishtanAG

1157841_5.jpg[Könyvajánló]

Nem kell ahhoz nagy jóstehetség, hogy tudjuk, a következő napokban a különféle filmes portálok, blogok a Tom Cruise és Emily Blunt nevével fémjelzett A holnap határától (Edge of Tomorrow) fognak zengeni. Ez történt az új X-men esetében, és valószínűleg ez fog történni az év egyik legvárósabb akció-sci-fijével is. Ezért mi megtörnénk a kört, és nem egy sokadik kritikát körmölnénk le a mozgóképről, hanem inkább bemutatnánk azt a regényt, mely alapján a film forgott.

Szólj hozzá!

Címkék: edge of tomorrow holnap határa

Hejj gyöngyhajú lány, háborúztál már?

2014.03.14. 14:19 TrishtanAG

thiswar.jpg

A temérdek világháborús/modern háborús FPS-ből és mondjuk a nagyrészt Budapesten forgatott (és játszódó) Strikes Back sorozatból jól tudjuk, hogy az utóbbi száz év hadviselése nem nevezhető kimondottan leányálomnak a harcoló felek katonái számára, de ami még érdekesebb, hogy a háborús övezetben rekedt, ártatlan civilek számára sem. Nem is értem, hogy eleddig a filmes- és játékmédia miért hanyagolta ez utóbbi témát erőteljesen, ugyanis 2014-ig kellett várnunk, amíg elkezdték készíteni az első olyan alkotást, melyben nem egy halom fegyverrel teliaggatott batárnagy harci veterán, hanem egy teljesen hétköznapi, a túlélésért bármit megtenni kész család történetét ismerhetjük meg. A This War Of Mine (Ez a háború az enyém) megmutatja, hogy mire lennél te is képes, hogy megvédd a szeretted, amikor körülöttetek lövedékek cikáznak és tankok lövik szét az épületeket.

1 komment

Játék a rák elleni harcról

2013.11.16. 10:31 TrishtanAG

safe_image.jpg

Talán a kalandjátékokon kívül nem létezik más olyan játékműfaj, mely ily sok témát ölel fel, és ily bátran nyúl a legnehezebben monitorra varázsolható dolgokhoz is. Ezen témák közül talán az egyik legnehezebb és legsúlyosabb, ha betegséggel, jelen esetben rákkal kapcsolatos történetről van szó. Főleg, ha az a valóságon alapul. A That Dragon, Cancer egy 4 éves kisfiúnak, Joel Green-nek ezzel a szörnyű betegséggel való harcának állít emléket. A kisfiúnál 1(!) éves korában állapítottak meg az orvosok agytumort, és alig adtak szegénynek pár hetet, míg a szervezetét legyőzi a betegség. Két éven át tartó küzdelem, kezelés, és mértéktelen szenvedés árán jelenleg úgy néz ki, hogy esélyt kapott a kis beteg egy viszonylag egészséges életre. Ennek a nehéz időszaknak állít emléket a fiú édesapja, Ryan Green, aki egyszemélyes indie-csapatként mi másban, mint egy játékban próbálja érzékeltetni, milyen érzés is átélni szülőként, ha egy ilyen nagybeteg gyermeket próbálnak felnevelni.

Az OUYA-ra (és reméljük, hogy később PC-re is) készülő program nem publikus demójában Ryan saját bevallása szerint élete legrosszabb estéjébe nyerhetünk betekintést. Egy korházban vagyunk, a jelenet elején Ryan a súlyosan beteg kisfia ágya mellett üldögél, és próbálja feldolgozni a hírt a fiú betegségéről. Mivel belsőnézetes produktumról van szó, így Ryan-t megszemélyesítve nézegetünk körbe a kórteremben. Megszemlélhetjük a gyerekágyat, a kávésasztalt, a falon játszadozó árnyakat, ha pedig kinézünk az ablakon, akkor beleláthatunk az apuka fejébe, és átélhetjük, mit is érzett ekkor. Felvehetjük a bölcsőben egyre jobban sírdogáló csecsemőt, dajkálhatjuk egy kicsit, és még meg is etethetjük. Közben nyomott hangulatú zongoraszó hallatszik, és egyre sötétebbek lesznek a szobát kitöltő árnyak.

A fejlesztő elmondása szerint a játék nagy része nem ilyen nyomasztó jelenetekből fog állni, hanem teli lesz „élvezetes, ostoba és elgondolkodtató momentumokkal”, mint maga az élet. Amikor kiderül, hogy Joelnek nem csak két hete van hátra az életből, akkor a játék sok vidám pillanatot tartogat, megmutatva, hogy a legsötétebb időkben is van némi remény. A nem mindennapi alkotásra sajnos még várnunk kell egy darabig, mivel valamikor a jövő év közepén fog megjelenni leghamarabb.

Szólj hozzá!

Címkék: rák ouya That Dragon Cancer

A kisfiú, a róka és a Holocaust

2013.09.10. 14:35 TrishtanAG

A második világháború legszörnyűségesebb tetteiről megszámlálhatatlan memoár, regény és film is készült, így talán megérett az alkalom arra, hogy egy játék formájában ismertessék meg a mai kor fiataljaival, milyen is volt megélni ezen bestiális eseményeket. Luc Bernard, brit játékdizájner még 2008-ban kezdte el fejleszteni Nintendo DS-re a Holocaustról szóló kalandjátékát, az Imagination is the Only Escape-et (kb: A képzelet az Egyetlen Kiút), melyből akkor nem lett semmi a pénzügyi problémák és a japán kiadó téma iránti érdektelensége miatt. Az egyszemélyes „csapat” ezért gyűjtést indít és immáron az összes nagyobb platformra elkezdi fejleszteni a játékot.

Az Imagination főszereplője Samuel, egy francia zsidó kisfiú, aki boldogan éli életét az 1940-es évek elején mindaddig, amíg a náci csapatok el nem foglalják Párizst és el nem kezdik kötelezővé tenni a sárga csillag viselését. A történet 1942. július 16-án kezdődik, az úgynevezett Vel' d'Hiv Roundup-al, ami nem más, mint a francia zsidók nagymértékű deportálása haláltáborokba. Az elszabadult káoszból a fiút az édesanyja úgy akarja kimenekíteni, hogy megpróbálja eljuttatni egy katolikus paphoz, aki a németek által megszállt területekről csempészi ki titokban a zsidó családokat. Az anya leveszi a csillagot a fiú ruhájáról, így marad némi esély, hogy nem ismerik fel rögtön a katonák. A menekülés sajnos tragédiába torkollik: épphogy kijutnak a francia fővárosból, amikor fegyveresek tartoztatják fel őket és lövik le Samuel anyját, amikor a testével próbálja védeni a fiút. A srácban ekkor eltörik valami, a körülötte zajló tragédiák elől egy sajátos álomvilágba menekül. Egy mesebeli erdőbe kerül, ahol összebarátkozik egy beszélő rókával, aki ígéretet tesz neki, hogy ha segít túlkecmeregni némi kalandon, mely során az egyre jobban megbetegedő erdőséget kívánja meggyógyítani, akkor lehetővé teszi a fiú számára, hogy újból találkozhasson az édesanyjával.

A kaland nagy része ebben a képzeletbeli erdőben játszódik, ahová csak árnyékként szűrődnek be a valóságban zajló szörnyűségek. Az Imagination alapvetően egy hagyományos kaland lesz játékmenet szempontjából, bár igen nagy hangsúly lesz azon, hogy egy törékeny lelkű kissrácot irányítunk, akinek nem csak a lassan széthulló rengetegben, hanem az egyre jobban megbomló elméjében is rendet kell teremtenie. Ergó igen erős és nyomott hangulatra számíthatunk majd. Aközösségi gyűjtés során a fejlesztő 125 ezer dollárt szeretne összeszedni ahhoz, hogy a kaland Pc-re, Mac-re, Androidra, iOS-re és Ouya-ra is elkészülhessen. Aki 5 pénzzel támogatja a projektet, az egy különleges háttérképet kap, 10 dollárért jár majd a kész játék Pc-s/Mac-es digitális kiadása, 15 tallérért ehhez hozzácsapódik a droidos apk, 20 dollárért az ún. Deluxe Digital Copy kiadás jár, ami többek között zenei albumot is tartalmaz, a határ pedig 10.000 zöldhasúnál van meghúzva, amiért cserébe megtervezhetjük a képzeletbeli erdő egyik lakóját. Reméljük, hogy sikeresen összekapirgálják a pénzt, mert egy igen komoly témát boncolgató alkotásról van szó az Imagination is the Only Escape személyében!

Szólj hozzá!

A monitorokon elevenedik meg Leslie L. Lawrence regénye

2013.07.23. 11:21 TrishtanAG

Annak ellenére, hogy a kalandjáték műfajt ezerrel szeretik a vérpistikék és a stratégasanyik leírni, mindig jelennek meg olyan alkotások, melyek visszahúzzák a játékpiac viharos tengerének felszínére a stílust. Ebben az életmentésben jár élen a német Deadalic fejlesztőház, mely az utóbbi években olyan mennyiségű és minőségű kézzel rajzolt point and click műalkotást tett le az asztalra, hogy a (h)őskorban vezető szerepet betöltő Lucasarts és Sierra az irigységtől elzöldülve kapkodna össze-vissza, ha még léteznének. Az ő műveikkel mutat leginkább rokonságot a magyar illetőségű Mystery Interactive első játéka is. A honi fejlesztőcég pedig nem mást választott a produktumuk megihletőjeként, mint Lőrincz L. László egyik korai regényét, az 1990-ben megjelent Keselyű Gyászzenéjét.

ROTV_Preview_01.jpg

Természetesen nem könnyű bináris formába faragni egy 23 éves irodalmi művet, ezért a srácok folyamatosan konzultálnak az íróval, hogy minél minőségibb módon ültessék át a könyvet az új médiumra.  Sajnos azt még nem lehet tudni, hogy a Requiem of the Vultures - A Leslie L. Lawrence Adventure munkacímen készülő produktum sztorija az eredeti mű folytatása, feldolgozása, vagy előzménye lesz-e, de az már tuti, hogy a játékmeneten, a programozáson és a kézzel rajzolt grafikán is honi tehetségek szorgoskodnak. A képivilág szépségért pedig a fent említett német vállalat vezető dizájnere, Matthias Kempke a felelős, kinek munkásságában legutóbb a Night of the Rabbit mesekönyvszerű látványában gyönyörködhettünk (ő amúgy már azelőtt el kezdett dolgozni a programon, hogy leszerződött volna a Daedalichez).

ROTV_Preview_02.jpg

Már csak az a hatalmas kérdés, hogy a nemzetközi piacon mennyire lehet érvényesülni egy viszonylag csak nálunk ismert könyv adaptációjával (angol nyelvű kiadás az tuti, hogy lesz, mi azért reménykedünk egy magyarban is), úgy, hogy egy teljesen friss csapat dolgozik rajta. Jó, azért viszonylag erős hátszéllel indul a játék a világ nyugati felében eléggé ismert Kempke úrnak köszönhetően. Drukkoljunk hazánk fiainak a minél nagyobb siker elérése érdekében!

ROTV_Preview_00.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Sierra Leslie L. Lawrence Deponia Deadalic poind and click Lucasarts

Varázslatos kaland egy gyurmavilágban

2013.05.28. 20:39 TrishtanAG

armikroglogo.jpg

Sosem felejtem el, amikor egy osztálytársamtól ’97 környékén kölcsön kaptam egy demó CD-t (nagy szó volt ez akkoriban, a Világhálóval jó egy évvel később, a városi könyvtár falai között ismerkedhettünk csak meg). A lemezről két dolog maradt meg az emlékezetemben; az egyik, hogy egy roppant erotikusnak szánt női hang kb. 3 másodpercenként bemondta, hogy „DíszíSzídí”, a másik pedig, hogy a sok kipróbálható program közül rögtön megragadta a figyelmemet egy roppant különleges alkotás, melyben egy gyurmából megfaragott világban kerülhettünk mindenféle rekeszizmot veszélyeztető eseményekkel telitűzdelt kalamajkákba.

 A Chronicles of Neverhood szinte rögtön kultuszjáték státuszba emelkedett a szerethetően debil humorának és az addig még nem nagyon látott megvalósításának hála. Klayman rajongói ennek köszönhetően nem hiába kámpicsorodtak el attól, hogy egy évvel később kedvencük a Sony már akkor is agresszívnek nevezhető üzletpolitikája miatt csupán Ps-1-re kapta meg a történeti folytatását Skulmonkeys címmel.

armikrog1.jpg

Teltek múltak az évek, a fejlesztést végző DreamWorks Interactive pedig szépen az EA birodalom része lett, így nyugodtan elfelejthettük, hogy egy újabb varázslatos gyurmakalandban vehessünk részt. Ezidáig. Körülbelül másfél hónapja jelentek meg a Facebook egyik eldugott sarkában információk arról, hogy a Neverhood mögött álló gárda egy teljesen új játék fejlesztésébe kezdett, méghozzá a tőlük megszokott minőségben és technikával.

Az Armikrognak keresztelt produktumnak alig 1 teljes órája lőtték fel a Kickstarter oldalát, így végre beszámolhatunk az első 100 %-ig hivatalos anyagokról vele kapcsolatban. Jogi akadályok miatt az új kaland nem játszódhat a jól megszokott világban és a már ismert neveket sem használhatják hozzá, de az égvilágon semmi sem akadályozhatja Doug TenNapel (az úriemberhez fűződik egy másik nagy klasszikus, az EarthWorm Jim-széria dizájnja is) vezette fejlesztőket, hogy egy igazi fanservice-t tegyenek le az asztalra.

Ennek jegyében foganhatott az új hős, Tommynaut alakja, aki amellett, hogy egy nyakigláb űrfelfedező, teljesen úgy néz ki, mintha Klayman eltitkolt zabigyereke lenne. Ő, és a játék szemmel láthatóan erős kabalafigurájának szánt segítőtársa, a vak űrlénykutya, Beak-Beak egy számukra ismeretlen bolygón kénytelen kényszerleszállást végrehajtani.  Mivel bátor űrkutatókról van szó, egyáltalán nem kámpicsorodnak el a gallyra ment űrhajójuk láttán, hanem vidám kiscserkészként elindulnak felderíteni, mi minden is vár reájuk Armikrogon (a készítőket ismerve mondjuk némi hajtépésre okot adó fejtörő, meg mondjuk, a világ leghosszabb, hmmm, erdei útja).

armikrog6.jpg

A stop motion-nel létrehozott gyurmaanimácók szülte hangulatot természetesen mi más tenné teljessé, mint Terry S. Taylor fülbemászó, agyament muzsikája. Az ősz mester már egy ideje stúdióba vonult, az eleddig elkészült 3 track pedig simán elérte a klasszikus dallamok színvonalát (mármint azon szerencsések beszámolója szerint, akik már hallhatták azokat).

 A játékmenetre sem panaszkodhatunk majd: teljesen konvencionális point and click kalandjátékra számíthatunk, melynek ismérve lesz a pixelhuntingos tárgykeresés, egy halom agyament karakterrel történő interakció, és némi agysejt romboló logikai feladvány megoldásának megszenvedése is (ez utóbbiak minőségéért az eredeti alkotásban is részt vevő Mike Dietz and Ed Schofield felel).

Mivel az Armikrog mögött nem áll egy kiadóóriás sem, így a fejlesztést egyrészt önköltségből (100 0000 dollár már elment gyurmára és egyéb eszközökre), másrészt közösségi támogatásból kívánják megvalósítani. A Kickstarteres gyűjtés célja 900 000 dollár összekalapozása, melyből 30 ezer alig két óra alatt gyűlt össze, így csak reménykedni lehet a pozitív kimenetelben.

Shut Up and Take My Money!

 

 

1 komment

Te félsz a sötéttől?

2013.05.15. 20:12 TrishtanAG

riddick.jpg

Ha, nem is 22, de 13 évvel a Pitch Black után Richard B. Riddick visszatér, hogy jól szétrúgjon némi harmadrangú alien és fejvadász hátsót. Hosszú időn át az első két filmet jegyző David Twohy azzal hitegette a rajongókat, hogy a Chronicles of Riddick epikusnak szánt space-fantasy sztoriját fogja továbbvinni a harmadik film is. Ennek ellenére szemmel láthatóan egy jóval kisebb költségvetéssel rendelkező alkotást fogunk látni, mely le sem tagadhatja, hogy a 22 évente sötétségre kíván inkább hasonlítani. Akár azt is mondhatnánk, hogy annak egy remake-elt változatát látjuk, egy jóval ismertebb színészgárdával előadva.

Riddick már megint egy erős napsütéstől szenvedő bolygón tengeti mindennapjait, mikor felbukkan egy csoport erőslegény (és leány), hogy jól visszatoloncolják a békésen napfürdőző Fúriát egy zárt intézménybe. Azt még nem tudni, hogy az új film hol is kíván elhelyezkedni az eléggé szerteágazó Chronicles of Riddick történetfolyamban. Amíg ez kiderül, nézzétek meg a frissen kiadott első trailert róla:

 

Szólj hozzá!

Címkék: Riddick