Tudományos Fantasztikum

Címkefelhő

2017 (1) 3 koponya (1) 50 árnyalat (1) Accounting (1) adventuregames.hu (1) Alex Garland (1) Alien (1) Android (1) Annihilation (1) Apes (1) aquaman (1) Area 51 (1) Arrow (1) Atlantis (1) Audi (1) batman (1) bdsm (1) Bellum Atlantis (1) Bioshock (1) blade runner (1) Blade Runner 2049 (1) Bound (1) Cartman (1) Castlevania (1) CGI (1) Christopher Reeve (1) Crisis (1) Cristopher Nolan (1) crossover (1) CW (1) cyberpunk (1) Cyberpunk (1) Cyrsis (1) Daft Punk (1) dance (1) Daybreak (1) DC (1) Deadalic (1) Death Stranding (1) Deponia (1) Désiré (1) Disney (1) dráma (1) dreams (1) EA (1) Earth-X (1) echolokáció (1) edge of tomorrow (1) Edith Finch (1) Egyiptom (1) egzotikus sziget (1) Elysium (1) erotika (1) Expedício (1) Fallen Order (1) Fallout (1) Far Cry (1) fekete-fehér (1) fenimore fillmore (1) Fénymotor (1) Final Fantasy (2) Final Fantasy 15 (2) Final Fantasy XV (2) Finding Paradise (1) flash (1) Flash (1) Flex (1) FPS (2) Fractured but Whole (1) Game Awards (1) Game Pass (1) Godzilla (1) Goobo (1) Guillermo del Toro (1) Harrison Ford (1) Hellboy (1) Hétköznapi Vámpírok (1) Hideo Kojima (2) holnap határa (1) horror (2) humor (1) igazság ligája (1) iPhone (1) James Dashner (1) Jedi (1) Jeff Bridges (1) Jeff VanderMeer (1) Jodie Foster (1) jubileum (1) justice league (1) kalandjáték (2) karácsony (1) Kate Walker (1) képregény (1) Kevin Spacey (1) kiberpunk (1) Kingsglaive (1) Kojima (1) KOTOR (1) last frontier (1) Legends (1) Lemony Snicket (1) Leslie L. Lawrence (1) Lucasarts (1) Luna (1) Majmok bolyhója (1) Marvel (2) Matt Damon (1) Men of Steel (1) Metal Gear Solid (3) Metro (1) Metro 2033 (1) MGS (1) Microids (1) Mijazaki Hajao (1) Moszkva (1) MoziJegyző (1) narratíva (1) Natalie Portman (1) Netflix (3) Neuromancer (1) New Kid (1) New Vegas (1) nextgen (1) Nyx (1) Obsidian (1) Olivia Wilde (1) Oscar Isaac (1) Outer Worlds (1) ouya (1) Pac man (1) Pc (1) Perception (1) Philip K. Dick (1) Planet (1) Playstation 3 (1) poind and click (1) point and click (1) posztapokaliptikus (1) Ps4 (3) ps4 (1) Psycho Mantis (2) PS Plus (1) Ps Plus (1) QTE (1) Ragnarök (1) rák (1) RAM (1) Ready Player One (1) remaster (1) Resistance (1) Riddick (1) Róma (1) RPG (2) RPG maker (1) Ryan Gosling (1) S-RPG (1) Santa Monica (1) sci-fi (2) Season 2 (1) Series Of Unfortunate Events (1) sétaszimulátor (1) Sierra (1) Skynet (1) Solid Snake (3) Sony (1) South Park (1) Square (1) Square-Enix (1) Stargate (1) Star Wars (1) star wars (1) Station (1) Steam (1) Supergirl (1) Superman (1) superman (1) Superman Returns (1) Super Mario (1) Switch (1) Syberia 3 (1) Szárnyas Fejvadász (1) szuperhősök (1) T.R. Salty (1) tablet (1) tacoma (1) telltale (1) természetfeletti (1) Terminator (1) Terminator 2 (1) TGA (1) The Ralm (1) Thor (1) Time (1) Tomb Raider (1) To the Moon (1) TPS (1) Tron (1) Tron Legacy (1) Twilight (1) Ubisoft (1) UFO (1) Unchartedű (1) Unreal 4 (1) Űrgammák (1) Útvesztő (1) vámpírok (1) Vándorló Palota (1) Venom (1) videojáték (1) világvége (1) Waititi (1) Witchfire (1) wonder woman (1) X-men (1) X360 (1) Xbox One X (1) Zack Snyder (1) Zorro (1) Címkefelhő

Kövess minket a Facebookon

Társoldalak

Csak a puki ad erőt és mindent lebíró akaratot

2017.10.30. 10:24 TrishtanAG

soutpark_logo.jpg

Vicces, de alig indult el a South Park a ’90-es évek második felében, olyannyira a popkultúra részévé vált, hogy rögtön el is készült a videójáték-adaptációja az Acclaim és a magyar Appalloosa gondozásában, ami az alpári humora ellenére meg is bukott szörnyen gyorsan az igénytelen kivitelezésnek köszönhetően; ahogyan az azt követő pár próbálkozás is. Egészen 2014-ig kellett a polgárpukkasztó sorozat rajongóinak várniuk, hogy kedvencüket a nekik méltó minőségű feldolgozásként láthassák viszont a monitorokon. Az Obsidian által készített Stick of Truth bár nem volt maga a tökély, de igen szórakoztatóra sikeredett (és South Park-hű beteg poénokkal operált), ezért mindenki nagyon várta, hogy a folytatása immáron teljes mértékben az Ubisoft berkeiben összekalapálva, mennyire lesz képes tartani a színvonalat. Főleg, hogy most a fejlesztés minden apró pillanatát a sorozat két megalkotója felügyelte. Lejjebb minden kiderül.

southpark9.jpg

South Park alapvetően sose békés városában a megszokottnál is nagyobb káosz tombol. Nem elég, hogy a település összes macskájának nyoma veszett, és sose látott magasságokba lőtt ki a bűnözés a maffiacsaládok összefogásának hála, de még az igazság álarcos bajnokai is egymással civódnak amolyan sajátos polgárháborúban (ami középpontjában az áll, hogy melyikük franchise-ja a menőbb) ahelyett, hogy a gonosztevőket üldöznék. Ezt a szörnyű helyzetet elégeli meg Cartman, alias a Coon és a gardróbban összeeszkábált időgéppel visszautazik a Stick of Truth kezdetének idejére, hogy jóvátegye a sok hibát, ami a város elkerülhetetlen pusztulásához vezet (meg persze, hogy a Coon and Friends csoportosulás mindenhatóságát érje el a telepatikus képességekkel felruházott Timmy vezette Freedom Palsal szemben).

southpark3.jpg

A Coon első dolga a sajátos tolkieni szerepjátszás berekesztése és a New Kid királyból szuperhős-segéddé való kinevezése. Az örökkön néma új srác feladata lesz a várost bejárva halomnyi izgalmasabbnál-izgalmasabb hülyébbnél-hülyébb küldetésen keresztül felverekedni magát a ranglétrán, nyomára akadni az eltűnt négylábúaknak, legyőzni a gonosz Chaos professzort (alias Butterst), kideríteni, ki áll az egységbe kovácsolódott bűnszervezetek mögött (a titokzatos személyt mindenki maga leplezze le, a játék egyik legjobb poénja a kiléte), és természetesen minél jobban növelni a Cartman-féle szuperhős-kittegylet értékét (vagy a Timmy-félét, mint minden jó kalandban, itt is megvan a választás szabadsága).

A játékmenet nagymértékben hasonlít az elődjére (sőt, kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy kísértetiesen másolja a legendás Snes-es RPG-t, az Earthboundot). Az új sráccal a térkép aktuálisan elérhető részein sétálgathatunk (a megszerezhető képességekkel új helyeket nyithatunk meg, vagy a régiekhez rövidíthetjük le az utat), röhöghetünk az ötpercenként szembejövő poénokon és utalásokon, meg betérhetünk minden egyes házba, boltba és egyéb helyiségbe, hogy feltúrjuk a szekrényeket a kraftoláshoz nélkülözhetetlen tárgyakért (meg belecsináljunk a WC-kbe is az achievementekért). Néha mindenféle egyszerű logikai feladványokba is akadhatunk, melyek megoldására sose kell 20 másodpercen többet agyalnunk. Ha mégse tudjuk valamiért megcsinálni, akkor valószínűleg a későbbiekben kell visszatérnünk hozzá valamilyen újonnan szerzett szuper-képességünkkel.

southpark10.jpg

Békés sétáinkat időnként mindenféle gaz ellenfelek zavarják meg, akik többek között Chaos prof csatlósaiból, a Raisins haragtartó lányaiból, apróért kunyeráló csövesekből, a fiatal fiúkat szerető papokból, a macskákat elrabló bűnszövetkezet tagjaiból és a szuperhősösdit nem jó szemmel néző szülőkből állnak. Ekkor pedig kezdetét veszi az elődben látottakhoz hasonlóan felépülő, körökre osztott harc. Minden szereplőnek megvan a saját szuper-kasztja, amihez mindenféle közelharci, távoli és időnként aktiválható szupertámadás is tartozik (sőt majd szerezhetünk látványos summonokat is, melyek általában igen durvát sebeznek, de például a Super Best Friends mindenkit jól begyógyítanak). Ez alól kivétel az új srác, aki több kasztot is magára aggathat, ahogy haladunk a játékban (mindegyikhez tartozik születéstörténet is, mely mindig Cartman agyából pattan ki, el is lehet képzelni, milyenek…).

southpark5.jpg

Mint minden S-RPG-ben, itt is a karakterek előre meghatározott sorrendben támadhatnak, amit csak a tér-idő kontinuum megremegtetésére is képes szuperfingás-erővel kavarhatunk meg többféle módon is (a kedvencem, amikor 7 másodpercre megfagy az idő és kedvünkre pofozhatjuk az ellenfeleket ezen rövid időtartam alatt). Bármennyire is debil az egész játék, a harcrendszere meglepően összetett, és ha nem is egy Final Fantasy Tactics szintű taktikázásra kényszerít, de jól megdolgozza néha az agysejtjeinket (persze, csak ha nem akarjuk a You Died feliratot nézegetni). Voltak olyan bossharcok, amelyeknél néha szívtam a fogamat, olyannyira meg tudtak izzasztani. Ha nyertünk, akkor kapunk némi xp-t, de ami fontosabb, hogy legtöbbször ilyenkor tehetjük a zsebre a különféle artifactokat is, melyekkel fejleszthetjük az új fiút a nekünk tetsző módokon (érdemes minél magasabb Might értékre menni, annak hiányában könnyen elhalálozhatunk a játék második felében). Alapvetően tehát a sétálásból, a harcból és a sztorit továbbgörgető, South Park miniepizódoknak is beillő átvezetőkből áll az a nagyjából 15 óra, amit a játékkal tölthetünk.

southpark11.jpg

A Fractured but Whole (tessék összeolvasni az utolsó két szót :))  szerepjátéknak se utolsó, simán működne másik settinggel is egy olyan 4 pontos alkotásként. Mégis a South parkos tálalás az, ami az idei év egyik legjobbjává teszi. Ahogyan a Stick of Truth, úgy ez is kötelező vétel a sorozat rajongóinak. Még én is élveztem minden egyes pillanatát, pedig 15 éve egy képsort nem láttam a rajzfilmből (valahol a mozifilm környékén álltam le vele). Jó volt látni az ismerős helyszíneket, röhögni a szereplők hülyeségein, és szuperhősösködni egy kicsit. Ha már hősök, zseniális volt, hogy szinte mindenkinek a gyengeségéből vagy a fogyatékából lett a szuperereje (a kevés kivétel közé tartozik a kedvencem, Wendy, aki egy halom mobilt aggat magára és ezért Call Girlnek hívatja magát). Ha valaki soha egy percet nem látott a sorozatból, vagy nem kedveli az általa képviselt humort, akkor azért kétszer gondolja meg, hogy beszerzi-e a játékot, mert néha kell a gyomor a látottak befogadásához (a fenékbe bedugott hörcsög pukierővel történő kilövése az alapvető dolgok közé tartozik). A játékon azért néha észrevehető, hogy Ubisoft-fejlesztés. Simán képes 10-ből négyszer kifagyni induláskor (tekintet nélkül arra, hogy a parancsikonnal, vagy az exe-vel próbáljuk futtatni), néha pedig a legizgalmasabb harc közepén is képes behalni. Ilyenkor beáll az adott jelenet és semmire se reagál a játék (max egy alt+F4-re). Reménykedjünk a minél hamarabbi patchelésen.

southpark12.jpg

A látványvilág hozza a kötelezőt, a 2D-snek tűnő (de valójában 3D-ben felépülő) grafika simán elmenne a Tv-képernyőjén is (valahol mókás, hogy a háttérben a Snowdrop engine duruzsol). A zenék és a hangok is teljesen profik. Előbbiek nagyzenekarral felvett, direkte túlzottan epikusra húzott művek, öröm hallgatni őket. A szinkronnál természetesen minden karaktert a megszokott (angol) hangja szólaltat meg, egy panasz nem lehet rá.

Összességében a South Park: The Fractured but Whole kiváló paródiája a szerepjátékoknak és az elmúlt évtizedben folyamatosan az arcunkba nyomott szuperhősfilmeknek. Ha nem is üt akkorát, mint évekkel ezelőtt az elődje, mindenképpen megéri beszerezni.

5.png

Mindenféle izgalmas témában olvashattok tőlem az AG-n is.

komment

Címkék: South Park RPG Ubisoft Cartman Fractured but Whole S-RPG New Kid

A bejegyzés trackback címe:

https://tudfan.blog.hu/api/trackback/id/tr8213116782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása